Strojírenská kovovýroba společnosti STEELTEC

Firma STEELTEC, je jednoduše řečeno společnost, která se zabývá velkosériovou kovovýrobou a následnou další úpravou, týkající se procesu strojírenské výroby, a to svařováním, práškovým lakováním a v neposlední řadě, také broušením.

Nástrojárna společnosti STEELTEC a konstrukce, poskytuje zákazníkovi, veškerý kompletní servis, spojený se samotným vývojem výrobku, a to včetně přípravy v průběhu celé sériové výroby, montáže, až po následné zabalení celého výrobku a dovezení až ke konečnému zákazníkovi, dle jeho přání.

Strojírenská kovovýroba

Samotná strojírenská kovovýroba, je obsáhlý proces, který zahrnuje jak samotnou nástrojárnu, kde má společnost více jak 1500 různých nástrojů, až po lisování, obrábění výrobku, svařování broušení a lakování konče. Kdy, samotným konečným procesem celé kovovýroby je, konečná expedice zákazníkovi na místo jeho určení. Samozřejmě, včetně kompletace a jejich následného balení. Kovovýroba, lze použít například pro výrobu nářadí, lisů, strojů ale ovšem i také do automobilového průmyslu na výrobu konstrukcí.

Svařování

Svařováním se nazývá jedním slovem proces, který vede k vytvoření spoje dvou, či více částí, jenž nelze rozebrat. Při samotném svařování se na výrobek působí teplem, nebo tlakem, či obojím. Svařovat se dají kovové, ale i nekovové předměty, či materiály podobných, či různých vlastností. Pro každý materiál, je vhodný odlišný způsob svařování. Pro svařování hliníku a nerezu se používají odlišné metody.

Svařování hliníku

Pro svařování hliníku se využívá metoda svařování s názvem MIG. Ta označuje poloautomatické svařování kovů, v ochranné atmosféře inertního plynu. Je velmi vhodná pro svařování hliníku, slitin mědi, titanu, či jiných obecných kovů.

Svařování nerezu

Pro svařování nerezu, se používá metoda svařování, MAG. Jde o poloautomatické svařování kovů v ochranné atmosféře aktivního plynu. Mezi, takzvanou nejmodernější technologii patří laserové svařování.

Práškové lakování

Pojem klasického lakování, je nejspíše všem technicky zaměřeným lidem jasný. Ovšem, jak vypadá metoda, takzvaného práškového lakování. Práškové lakování, není sice úplně nejnovější metoda, ovšem málokdo o něm něco ví. Tudíž, zde je malé vysvětlení, toho co je práškové lakování. Jedná se vlastně o nanesení prášku na povrch dílce a následné vytvrzení v peci. Tento prášek obsahuje pryskyřice, pigment, případně tvrdidla, aditiva a vytváří tak společně velmi suchou práškovou konzistenci. Pro aplikaci prášku na dílec se využívá takzvaného stlačeného vzduchu, který po smísení s tímto práškem vytváří jinými slovy řečeno „tekutou směs“. Aby prášek na dílci ulpěl, je mu v počátku, aplikačním zařízení dodána elektrostatická energie. Nespornými výhodami práškového lakování je zejména, velmi dobrá odolnost proti poškrábání, odolnost vůči veškerým nárazům, také vysoká trvanlivost. Velkou výhodou, je také jeho šetrnost vůči životnímu prostředí.